اعدام 2 متجاوز به عنف در ملاء‌عام
 
درباره وبلاگ


افکار آزاد=برداشت درست از زندگی...
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 209
بازدید کل : 160611
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سقوط آزاد




شرق: دو مرد كه به جرم تجاوز به عنف به اعدام محكوم شده بودند صبح ديروز در مشهد در ملاء‌عام به‌دار آويخته شدند.
اين دو متهم طي سال گذشته و امسال در مجموع 14 فقره تجاوز به عنف انجام داده بودند. يكي از اين متهمان مردي افغان به نام اكرم معروف به ياسين است. اكرم نخستين بار روز 20 فروردين سال گذشته مرتكب تجاوز به عنف شد. او ساعت 7:30 آن روز در حالي‌كه چاقوي بزرگي در دست داشت و صورت خود را با نقاب پوشانده بود وارد خانه‌اي در مشهد شد. در زمان ورود وي به منزل مادر و دختري كه در آنجا سكونت داشتند خواب بودند. اكرم دست و پاي مادر را بست و سپس با تهديد دختر به او تجاوز كرد. اين مرد قبل از خروج از خانه طلا و جواهرات قربانيانش را نيز به يغما برد. اين مرد يك ماه بعد در ساعت 20:30 بيستم ارديبهشت وارد خانه‌اي شد كه يك زن تنها در آنجا زندگي مي‌كرد. اكرم كه اين بار نيز چاقو در دست داشت و صورت خود را پوشانده بود با تهديد زن جوان را وادار كرد طلا و جواهراتش را به وي بدهد. او سپس به طعمه خود تجاوز كرد و گريخت. بعد از شكايت قربانيان، پليس در تحقيقات خود به اين نتيجه رسيد كه هر دو جرم توسط يك نفر انجام شده است زيرا مرد متجاوز از شگردي مشابه استفاده كرده بود.
در حالي‌كه پليس به دنبال سرنخي از متهم فراري بود مرد افغان ساعت 10 صبح روز هفتم آبان امسال با شگردي مشابه و بعد از شناسايي زني تنها وارد خانه او شد و ضمن تجاوز به عنف دست به سرقت نيز زد و سپس قرباني خود را با دست و پاي بسته رها كرد. زن جوان بعد از اينكه به سختي توانست خودش را از بند آزاد كند با پليس تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد بعد از آن مرد افغان فاصله زماني جرايمش را كمتر كرد تا اينكه روز 24 آبان به پليس خبر داده شد دو مرد به زني در يك باغ در مشهد در برابر چشمان شوهرش تجاوز كرده‌اند. شوهر اين زن به كارآگاهان گفت: «ما در باغ بوديم كه دو مرد وارد شدند و من را به باد كتك گرفتند و به مرگ تهديد كردند. آن دو چاقو و قمه همراه داشتند و من نتوانستم در برابرشان مقاومت كنم. آنها به همسرم تجاوز كردند و بعد پا به فرار گذاشتند.»ساعت 22 روز ششم آذر گزارش مشابهي به پليس رسيد. اين بار هم به زني جوان مقابل چشمان همسرش تجاوز شده بود. زن جوان در شكايت خود به پليس گفت: «من و شوهرم در خودرومان نشسته بوديم كه دو مرد با قمه به ما نزديك شدند. آنها شيشه‌هاي ماشين را شكستند و شوهرم را به زور پياده كردند و مورد ضرب و جرح قرار دادند و بعد سراغ من آمدند و مرا مورد تعرض قرار دادند.»حدود يك ماه بعد از طرح اين شكايت با توجه به گفته قربانيان سرنخ‌هايي از دو مرد به دست آمد و مشخص شد يكي از آنها افغان است به اين ترتيب اكرم و همدست ايراني‌اش كه مجتبي نام داشت و به صدام معروف بود در عملياتي ويژه دستگير شدند. اين دو در مجموع به تجاوز به 14 زن و دختر جوان اقرار كردند و پرونده آنها به صورت ويژه و فوق‌العاده در روز 27 بهمن در دادگاه كيفري استان خراسان‌رضوي مورد رسيدگي قرار گرفت و هر دو به اعدام در ملاء‌عام محكوم شدند. راي صادره روز 13 ماه جاري به تاييد قضات ديوان عالي كشور رسيد و اين متهمان ساعت 6:30 صبح ديروز در ميدان فردوسي مشهد و در برابر چشمان مردم به‌دار آويخته شدند. با اجراي اين حكم تعداد افرادي كه در سال‌جاري مجازات مرگ آنها در ملاءعام به اجرا درآمد به 41 نفر رسيد. امسال در مجموع 22 مراسم اعدام در ملاء‌عام اجرا شد كه در هر يك از اين مراسم بين يك تا چهار نفر به‌دار آويخته شدند. از اين تعداد 19 نفر به دليل تجاوز به عنف به مرگ محكوم شده بودند، 10 نفر اتهام سرقت مسلحانه را در پرونده خود داشتند، 11 نفر به جرم قتل حكم قصاص دريافت كرده بودند و يك نفر نيز به دليل قاچاق موادمخدر سزاوار مرگ شناخته شده بود.
در اين بين استان فارس با 15 نفر بيشترين تعداد اعدام در ملاءعام را داشت پس از آن استان كرمانشاه با پنج نفر، استان‌هاي اصفهان و خراسان‌رضوي با چهار نفر، البرز و تهران هر كدام با سه نفر و قزوين با دو نفر شاهد مراسم مرگ بودند. ضمن اينكه در هر يك از استان‌هاي گيلان، چهارمحال و بختياري، لرستان، مركزي و كرمان نيز يك نفر در حضور مردم بالاي چوبه‌دار رفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:55 ::  نويسنده : یکی